Har du en dröm du vill förverkliga?
 
När min dotter drömmer om troll så säger jag att drömmen bara är en dröm och att troll inte finns i verkligheten. Men de finns i drömmarna, säger Bella då och tycker det är tillräckligt förskräckligt.
 
Jag drömde om att bli deckarförfattare. Ville så gärna bli Agatha Christie, dricka afternoon tea och skriva spännande pusseldeckare som alla skulle vilja läsa. Karaktärerna och miljöerna skulle vara fantastiska och speciella. Redan som liten läste jag Mordet på Orientexpressen, Och så var de bara en och alla de andra underbara berättelserna. 
 
Under alla är som gick fick jag veta hur svårt det var att skriva böcker och att man måste ha talang. De här orden skrämde mig. Hur skulle jag veta om jag var lämpad? Självförtroendet tröt och jag skrev ingenting förutom i min dagbok. Jag hade också ursäkter som handlade om tidsbrist. Jag har inte tid att skriva för jag jobbar så mycket eller har små barn eller måste ditt och datt.
 
Men en dag bestämde jag mig. Min dröm fanns fortfarande där och den var viktig. Den var inte bara en dröm utan mitt livs dröm. Den var värd att prioritera före nästan allt här i livet. Den 15 oktober 2012 skrev jag min första sida i Strandsittaren. Det tog visserligen två år att skriva första boken, men snart är det fem år sedan och jag har snart skrivit fem böcker.
 
Jag är så glad att jag hade det där samtalet med mig själv. Att jag valde att försöka bli författare. Det är mitt livs dröm och jag älskar författarlivet. Nu kan jag inte tänka mig ett liv utan att skriva och jag mår absolut inte bra om jag inte får skriva. 
 
Så jag har några tips till dig som ännu inte tagit tag i ditt livs dröm:
- Ta reda på vad ditt livs dröm är.
- Gör något varje dag för att så småningom uppnå den.
- Lyssna på människor som vill stötta dig på vägen mot drömmen.
- Stötta andra när de berättar om sina drömmar.
- Ha kul under tiden!
 
Nu är jag så nyfiken!! Har du en dröm som du vill förverkliga?
Dela med dig om du vill!
 
Kram och lycka till!
 
Anna ❤
 
 
Anni

Hej, Anna! Fin blogg ni har och intressanta inlägg. Jag känner igen mig så himla väl i det du skriver här. Jag måste skriva för att må bra, har samma dröm som du och bestämde mig för några år sedan att uppfylla den. Jag har kommit en bra bit på vägen och jag berättar också om min resa på en blogg. Ska bli roligt att följa er :-)

Svar: Vad roligt att höra! Vad heter din blogg? Har du några frågor som du funderat på kring våra inlägg. Lycka till med allt! Anna
forfattarlivet.blogg.se

Anonym

Hej och tack! Inga frågor än så länge. Läser med stort intresse ett antal skrivarbloggar. Ger inspiration 😊 Min blogg finns på annisvensson.com

Svar: Tack Annie! Roligt. Ska kolla din blogg 😊
forfattarlivet.blogg.se

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress