Hur du får 1 + 1 att bli mer än 2
 
Du som har läst Annas inlägg vet att vi arbetar mycket och gärna tillsammans. Vi vänder och vrider på idéer, vi löser problem, vi coachar varandra och, bäst av allt, vi firar varandras framgångar. Vi har naturligtvis våra förlag och agenter men många gånger vill man kunna bolla med en annan författarare och jag är övertygad om att det har gett oss båda en extra skjuts på vägen.
 
Med räkneexemplet i rubriken, som för övrigt är inspirerat av Fredrik Eklunds utmärkta bok Sälj, vill jag säga att resultatet av två som arbetar tillsammans är bättre än om man arbetar var och en på sitt håll. Så mitt råd till dig är att försöka hitta en likasinnad samarbetspartner som kompletterar dig och som kan få er båda att lyfta och jag lovar att det kommer att ge utdelning. Ni kommer dessutom ha mycket roligt tillsammans. Så får du 1 + 1 att bli mer än 2. :)
 
När jag gick fram till Anna i Akademibokhandeln den där dagen för ett par år sedan hade jag tusen frågor och jag pratade så mycket att hon till slut var tvungen att be mig gå. Hon var ju trots allt där för att signera böcker.

Du ska veta att så är det alltid när vi träffas. Inte att hon ber mig gå, utan att vi har massor att prata om. Och det är just vad den här bloggen handlar om. Vi vill dela med oss av vad vi pratar om, dvs allt mellan himmel och jord i en författares liv. Hoppas du vill hänga med!   

/Kamilla

Bilden är från Fort Myers Beach i Florida som en påminnelse om att alltid ha en riktning och mål i det du gör. Det behöver inte vara Key West eller Rio de Janeiro men det kan vara det. :) 

Longevity - en blogg om hälsa

Intressant

Svar: Kul att du tycker det Madelein.:) /Kamilla
forfattarlivet.blogg.se

Marie: Mitt skrivliv

Väldigt bra tips! Min skrivande vänner är en väldig tillgång i mitt skrivliv - både de som finns IRL och alla andra som bloggar om skrivandet. Och att våga ta kontakt är avgörande, vad är det värsta som kan hända? Kanske blir det succé som i ert fall och då är mycket vunnet.

Svar: Tack Marie! Det är verkligen en tillgång med skrivande vänner eftersom de har en helt annan förståelse än icke skrivande. Min erfarenhet är att de flesta faktiskt också uppskattar om man tar kontakt.
forfattarlivet.blogg.se

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress