Breaking news: Tillsammans får man ju mycket roligare!
 
När jag debuterade med min deckare Strandsittaren gav jag mig ut på turné. Det var läskigt och spännande, men framför allt ensamt. Med rullväskan fylld med nytryckta böcker åkte jag runt i Göteborg och längs bohuskusten. Ingen visste vem jag var förutom någon enstaka som läst om mig i Lysekilsposten! 
 
En dag kom Kamilla Oresvärd förbi mig när jag stod helt ensam på butiksgolvet och signerade. Hon berättade att hon snart skulle debutera med sin deckare Minnesbäraren. Sedan det samtalet har vi samarbetat utanför själva skrivandet med marknadsföring och evenemang. Vi håller uppskattade deckarquizer ihop, vi håller föredrag, signerar men framför allt stöttar varandra all tid där emellan. För mig har det betytt allt. Jag hade aldrig nått så långt som jag har gjort utan våra samtal. Det är bara en annan författare som vet hur det är att ta sig fram som författare. Det är tufft, konkurrensen är stenhård, det är svårt att få ett förlag och agent och det är inte heller lätt att sälja sin bok i stora volymer. Men tillsammans har vi lyckats uppnå flera av våra drömmar fast på var sitt håll. Ni kommer få höra mycket mer om det här i flera blogginlägg framöver. Vänta ni bara!
 
Nu är det så att jag har breaking news!!! Tamtaratamtamtam 🎶🎶 Kamilla Oresvärd och jag kommer att blogga ihop. Vi har sneglat på våra coola kollegor som driver bloggen Ketchup of the day och nu kommer Kamilla och jag att blogga under rubriken Författarlivet - Hur svårt kan det vara? Så varje vecka kommer ni kunna läsa artiklar från oss båda. Ibland om samma ämne men ur våra olika perspektiv. Det här är så roligt och spännande!
 
Så jag hälsar er hjärligt och varmt välkomna till vår författarvärld!
 
Anna ❤❤
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress